موسیقی ما – یک هنرمند عرصه موسیقی کـه سالهاست درون حوزه موسیقی سنتی کشور فعالیت‌هایی را داشته و مورد توجه بسیـاری از مخاطبان موسیقی قرار گرفته است، تور کنسرت های پرواز همای در آمریکا آغاز می شود سرانجام توانست مجوز اجرای زنده درون ایران را دریـافت کند و به زودی درون تهران روی صحنـه مـی‌رود.

به گزارش موسیقی ما، «پرواز همای» کـه سالهاست آثارش درون بین مخاطبان موسیقی طرفداران زیـادی را پیدا کرده ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه درون تالار بزرگ وزارت کشور روی صحنـه خواهد رفت که تا برای نخستین بار درون یک کنسرت رسمـی، بـه اجرای برنامـه بپردازد.

سیدعلی نیـا (مدیر دفتر تولید و روابط عمومـی موسسه آوای هنر) صبح امروز و پس از قطعی شدن اجرای این کنسرت درون تهران درون گفتگو با سایت «موسیقی ما» درون این باره توضیح داد: تور کنسرت های پرواز همای در آمریکا آغاز می شود «کنسرت همای بـه خوانندگی «همای» و همراهی ارکستر بزرگ «پرواز همای» درون تاریخ ۲۰ و ۲۱ درون تالار بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد شد.»

نیـا ادامـه داد: «این کنسرت اجرائی خاص و خاطره انگیز به منظور دوستداران این خواننده هست که به منظور تمام جزئیـات آن برنامـه ریزی‌های زیـادی انجام شده است. تور کنسرت های پرواز همای در آمریکا آغاز می شود این برنامـه بعد از طی مراحل قانونی و اخذ همـه مجوزهای وزارت محترم ارشاد و دفتر موسیقی درون تهران برگزار خواهد شد.»

او درباره جزئیـات این کنسرت نیز توضیح داد: «اجرای تصنیف و غزل از اشعار شاعران سر‌شناس ایرانی با ارکستر بزرگ محتوای اصلی این برنامـه هستند کـه مدت‌ها تمرین شده کـه در این بین برخی غافلگیری‌ها نیز به منظور این کنسرت درون نظر گرفته‌ایم کـه به مرور و در اطلاع رسانی‌های بعدی، درون اختیـار رسانـه‌ها قرار خواهد گرفت.»

مدیر دفتر تولید و روابط عمومـی موسسه آوای هنر درباره زمان آغاز بلیت فروشی این کنسرت نیز گفت: «از ساعت ده صبح روز چهارشنبه ۶ خرداد ماه از طریق سایت ۸۴۲۰۰ بلیت فروشی این کنسرت آغاز خواهد شد و با توجه بـه بازخوردهای خوبی کـه در این روز‌ها درباره این کنسرت از جامعه دوستداران این هنرمند گرفته‌ایم پیش بینی استقبال از این کنسرت چندان دور از ذهن نیست.»

این گزارش مـی افزاید «پرواز همای» (با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی) همراه با گروه «مستان» کـه مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازه‌ای از موسیقی سنتی را ارائه مـی‌دهند. تور کنسرت های پرواز همای در آمریکا آغاز می شود وی همچنین خواننده گروه ارکسترال بـه آهنگسازی شـهرداد روحانی درون آمریکا بوده‌است.

همای، ‌زاده روستای «احمدسرگوراب» درون گیلان بوده و ترانـه‌هایی را نیز بـه زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌است. او دیپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت (مرکز استان گیلان)ب کرد و با علاقه فراوان بـه او درون رشته شعر آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پیـانو تحصیلات خود را درون دانشگاه بـه پایـان رساند. درون زمـینـه هنر آواز، شاگرد اساتیدی همچون فریدون پوررضا، سید کمال الدین عباسی، هنگامـه اخوان، کریم صالح عظیمـی را دارد و همچنین درون باب زمـینـه شعر و ادبیـات فارسی از اساتیدی همچون علیقلی محمودی بختیـاری، حبیب نبوی، منصوره ثابت‌زاده، محمود طیـاری و دکتر اصغر دادبه بهره‌مند گردید. درون اندک زمانی، همای گیلانی توانست فعالیت‌های حرفه‌ای خود را درون زمـینـه شعر، موسیقی و آواز گسترش دهد، و با موفقیت کنسرت‌هایی نیمـه رسمـی را درون ایران و سراسر جهان برگزار کرد.

نکته جالب اجراهای این گروه مستان این هست که قبل از هر اجرا، کنسرت را بـه یکی از اساتید ایرانی تقدیم مـی‌کند. مستان و همای کنسرت‌هایی را به منظور حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از نابودی حیوانات اجرا کرده‌اند.

گزارش‌های تکمـیلی و اخبار و گفتگوهای اختصاصی درباره این کنسرت درون روزهای آینده درون «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.




[کنسرت «پرواز همای» بعد از هشت سال انتظار برگزار مـی‌شود ... تور کنسرت های پرواز همای در آمریکا آغاز می شود]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 25 Jun 2018 01:15:00 +0000